Monday, February 22, 2010

Benda lembik-lembik

haaa....pe yang anda pikir pasal bende lembik2 nieyh ae?? jangan pikir pelek2 sudaa... maksud aku dadih laa... nyumm2... memang febret aku dari besa lgie..ngeh2... sape ta kenal dadih?? aku taw... ramai yang ta kenal n ta bape suke ngan dadih... owg bukan same sume ann...

eyh222..daaa2... nnt lari topik plak... nieyh aku nak aja camne nak buat dadih... mane taw ade yang berminat nak bt bisnes dadih ann... nieyh bahan2 dye..

1. 25 gram agar2
2. 6 liter air
3. 1 tin sus cair
4. 500 gram gula
5. 500 gram coffe mix
6. perase n warne secukup rase

actually ade dadih yg instant jusz bancuh ngan air panas jerk... tp 2 bagi aku ta bape sedap laa... bek bt sendri... meyh nak tunjuk care dye....

mule2 cair kan agar2 dlu... pastikan dye ta berketul k...

sambil2 tunggu agar2 cair... ambik sume bekas kecik2 kat seluruh sudut rmh bt bekas dadih...
memandang aku bt perisa jagung.. so aku letak la sket jagung manis..
jdi cam sedap2 sket la...

lepas agar2 btol2 cair.. masuk kan gule ngan coffe mix...
jgn lupe timbang k...

lepas gule n coffe mix daa sebati...
msukkan susu cair plak...

then masuk kan perisa aKa pewarne..
ikowt suke nak wane pekat or light2...
then kne ikowt perisa kite nak....
klu aku nak bt perisa jagung....
buh kordial jagung...

after that tuang kat dlm bekas2 yang ampa tapaw keliling rmh 2...

daa siap....tunggu dadih 2 sejuk...
jgn tutp dulu aww...
nnt berpeluh plak dadih 2....

daa sejuk bru bleyh tutp...

susun da dlm peti...
penuhkan tiap sudut yg ade...
bile daa sejuk bru sedap mkn...

thennnnn... nyum22... seranggg~..heee
letak la lebeyh2 jagung manis yg ta habes td...
tedap2....

sejak2 aku praktikal nieyh... sume bende aku ta sempat nak bt...report pown byk hary daa ta bt... pe nak jdie la.. so bende2 simple camnieyh jerk la aku mampu bt...
selamat mencuba...

10 Comments:

  1. lomotech said...
    bleh business tuh :D
    ainaa.leogirl said...
    ha;ah...
    berminat??
    M. Faiz Syahmi said...
    beminat sangat.!
    tp nak gak dia buat khas utk org sini kan.. (:
    ainaa.leogirl said...
    okey....
    no prob....
    kne la mai snie dlu...
    ;]
    M. Faiz Syahmi said...
    baeklah~
    plan aku weekend ni balik Qedah.
    bersedia ek? >.<
    ainaa.leogirl said...
    hehe.......
    okey........
    insyallah...
    ;]
    ! .HaZmi. ! said...
    hahahak ingt kan bnda paa
    rupa2 dadih
    haak mie suka sgt dadih trutamanya dadih susu lembu hahak
    ainaa.leogirl said...
    eee....
    dadih lembu rse susu kuat laa........
    nak munth akk.......
    huhu.
    ;]
    abdul hakiim said...
    ee...xsuka...bau susu xsedap...
    ainaa.leogirl said...
    taw ta pe...
    tp bau jagung sedap aw...
    ;]

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates