Sunday, December 13, 2009

Nenek

balek jerk rumah ak dpt berita mngejutkan.... ermmm.... semenjak arwah embah(atok) ak meninggal...nenek ak selalu kne kaco ngan makluk halus...lebeyh senang ak panggil syaitan or jin... mse awl2 arwah embah meninggal nenek selalu mimpi ad dua dark itam ajak dye pi mne ntah... kekadang datang sekali ngan arwah embah.... tataw la ajak nenek ke mane...naseb bek nenek ta ikowt dark itam 2... even dlm mimpi pown...ermm...mula2 kami(anak2 nenek n cucu2 dye yg daa paham) benda(syaitan or jin) yg arwah embah pelihara... sbb yg ak taw dri cite mama owg dlu2 selalu mintk tolong bende2 tu fur lindungi rmh kebun family or etc....

ermmm....rupa2 nya bende2 yg kaco nenek ak tu bukn dri arwah embah... tp dri cik akob(pak sdara ak).. kami taw bile nenek maken kuat kne kaco... igtkan kat rmh nenek jerk bende tu kaco... tp sampai ke rumah anak2(mak2 sedara aku)pown dye kaco jgk....bende tu cam mengikut nenek... bende tu kaco cam ne ntah... tp lepas nenek kne 2 nenek mesty pengsan ngan mate n mulut tebukk... sedeyhh ak dgr... ustaz yg merawat nenek ak tu kate cik akob tu ad bele 2 ekot jin... tataw la pe motif cik akob bele jin2.... yg pasti ayah aku n cik mail( menantu2 nenek) daa taw pasal bende nieyh... downg kata cik akob tu menuntut sampai dye bleyh becakap ngan jin tu...

bleyh bayang tak betapa sesat nya pak sedare aku nieyh... ak ta kesah la cik akob 2 nak bele ape pown... tp ak mintk satu.... tolng la jgn kaco nenek aku... ak daa tade embah... aku ta mo ilang nenek... aku sebagai cucu downg ta bagie sgt masuk campo... tp...tp.... ermm.... ak nak nenek shat cam dluu...

YA ALLAH

tolong la jauhkan nenek aku dari gangguan makluk mu...
sesungguh nya kau maha mengetahui...
sembuh kan lah nenek ku...
hanya pada mu tempat ak memintk pertolongan..

NENEK

nenek tolong la kuat demi ainaa ngan anak2 nenek...
nenek tolong jgn tewas ngan bende tu....
ainaa sayunk sgt nenek...
ainaa nak jage nenek sampai ke akhir hayat ainaa....
nenek kene tabah hadapi sume nieyh..
insyallah...
ainaa sentiase doa kan nenek...




0 Comments:

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates