Friday, December 12, 2008

Banjir Kilat Di Pagi Aidiladha


hari nieyh nak kongsi pengalama aku beraye dalam banjir..dowhh name pown banjir..raye ntah ke mane sembeleh lembu ntah ke mane..seb bek la raye haji jerk.klu raye aidilfitri x taw la camne..sebelah nieyh nak tunjuk dalam mane banjir kat kampung aku nieyh...mase nieyh mak sedare aku g petik cili nak bt sambal kicap..serius ak cakap..banjir x besh ouhh...dowhh la gatal2 kaki nieyh..pastoo rse x bersih jerk..aku n family baru diuji sekecik nieyh..camne la mangsa2 banjir yg rumah dorang tenggelam teros..x dpt aku bayang kan...besar btol ujian tuhan bagi..klu korank nak taw..nieyh first time kampung aku kat kg kudang banting selangor nieyh banjir taw..x penah2 pown...hujan mmg x henti2 x slap aku 4 hari hujan jerk...sehari sebelom kampung aku banjir 2 guruh kuat sangat..x penah2 guruh kuat cam too..baru la ak paham nape bukit antarabangsa kene tanah runtuh..eyppzz...korang igt x yg tv adew siar bulan tengah seyum too....rse nyew sehari sebelom bukit antarabangsa too kene tahan runtuh??..aku rase la kan...too petunjuk tuhan nak bgi kat kite..ehh...tp korang jgn la pecaye plak ae..too juszz firasat aku jerk..ye la..mne x nyeww...lepas bukit antarabangsa too kne tahan runtuh adew kemalangan bas plak...9 orang plak too terbunuh...19 lagiew cedere....sian betol dengar berite too...satu2 bende besa jadi...so as manusi kne kene sentiase beringat dan bersyukur atas nikmat yang kite dapat dalam hidup hari2...adew hikmah nape DIA tunjuk semua too kat kite as mahkluk nyew...jangan la lalai n sentiase bersyukur...alhamdulilah..petang too pown banjir kat kampung aku pown surut..tapi rase x besh la plak bile x der air kat kaki...hehe....

6 Comments:

  1. MiZu² said...
    thx 4 da great news.. baru hari ni aku tau, bulan buleh senyum.. kampung ko banjir.. huiks.. banjir.. cian kat korang.. alhmdulillah semuanya baik2..
    yang bukit antarabangsa, ish3.. guruh kuat..
    nak nangis bila terkenang nasib diorg.
    yg bas eksiden.. yg dah berada di rahmatullah..
    nape la aku jeles ngan diorg.. boleh berdamping dgn Ilahi.. bila la masa aku ni..
    x sabar rasanya..
    wany said...
    wohoo.mizu2 ni..nak gak la.cpat2..tp da ckop k agknye amalan kite uh?da ready?huuu..erm..ainaa.xgtau pon eh..haha..
    wany said...
    btw..kat banting k sume banjir..tp arap2 wany pnye x la.hehe..
    MiZu² said...
    thanx 4 da advice.. awak betol.. persediaan yang rapi perlu ada untuk mempunyai apa yang semua umat manusia dambakan...
    ainaa.leogirl said...
    ehhh2...........
    bru persan adew komen.........
    haha.........
    thnx...^^
    wany punye x banjir lorhh........
    faiz jgn doa cam too........
    huhu......
    si penunggu subuh said...
    werk...hehe

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates