Saturday, November 14, 2009

Riso Tahap Dewa

first ak nak kemukakan la ketidakpuasan hti ak kat lecture.. dowang ta bagi pilih tempat praktikal sendiri.... start dari bacth aku la... alasan sebab senior2 bt hal.. senior2 dulu mintak byk hotel for bt praktikal 2.. bile daa dpt rejec plak... just pilih satu hotel for praktikal... so menjejaskan la name campus.. okey laa... alasan 2 bleyh di terima la... then bagi la change kat lecture nak campak kat mne2 for bt praktikal nieyh... last2 minit camnieyh tetybe lecture suruh follow up sendri... mane aku ta panas...

aku call hotel yang lecture tempatkan aku tanye ade terima tak resume pape dri campus nieyh coz lecture aku bitaw dye daa fax resume aku 2.. hotel 2 kate tade.. then ak tnye la ade kekosongan tak for bt praktikal... mmg daa full la last2 minit cam nieyh.... nampak sangat lecture lepas tangan n TAK BUAT KEJE.... then kne call2 hotel2 lain... nak kne fax lgiew... daa la last2 minit... sape nak ambik nak terima... memang geram la... kalau ta dapat camne... ta yah bt praktikal?? fail la aku... seyes mmg cam nak naye aku n member2 aku.... klu dari awl cakap ta mo follow up kan... tape... bleyh cari sendri... last2 baru nak bagi... 2 bulan lgie aku nak bt praktikal nieyh... tp tempat praktikal ta dpt lgiew... bleyh bayang x camne riso nye aku.. hotel yang kat pulau2 at terengganu... cam pulau redang n pulau kapas... ade la kosong.. tapi perents aku plak ta bagi... kate susah kalau pape jadi.... skunk nieyh ak reda la dapat kat mne2 pown... asl ak lulus praktikal... taa dpt ilmu pown nak buat camne... rase nak bt jerk hotel2 yg dekat ngan rumah aku 2... bia la tade star pown... asal lulus.... nak buat camne... yang pasti... klu aku jadi lecture aku takan naye student2 ak camnieyh... ak bape kali nanges kowt... daa la final2... malasz rase nak pikir... mmg dalam hati nak buat kat hotel 5 star or 4 star la... hotel jenis2 camnieyh bleyh rase sume department.. housekeeping, front offis, food and beverage, kitchen.. banyak ilmu n pengalaman aku bleyh belaja... tapi ape kan daye... last2 minit... mmg hotel2 cam tu penuh laa.....

kepade member claszz aku and dark2 department aku yang teranaye or ta dapt tempat praktikal lgie... same2 la kite berdoa biar dapat tempat cepat2... amin.. insyallah~

hotel al burj arab, 7 star hotel at dubai..

6 Comments:

  1. M. Faiz Syahmi said...
    teringin nak keja kat burj al arab ea?
    hehehe..
    xpe.. insyaALLAH dapat vistana tu..
    ainaa.leogirl said...
    uishhh...............
    vistana ta moo..........
    ak ta apply sne pown....
    huhu...........

    ha;ah.....
    sgt teing kowt nak kje kat sne....
    hotel termahal di dunia 2.....
    sape ta mo...
    huhu........
    M. Faiz Syahmi said...
    hahaha.. carik hotel yg dkat ngan umah ler..
    senang nak ulang alik..
    ainaa.leogirl said...
    mmg pown..............
    nak cari luar taman rmh ak jerk..............
    guest house..............
    jdi housekeeping jerk.............
    hehe..........
    M. Faiz Syahmi said...
    cheh. ada ka patot.
    ainaa.leogirl said...
    dri ak jdi owg gji kat rmh......
    btter kat guest house ann........
    huhu.........

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates